Aanbod voor scholen (PO en VO)

(c) Thomas Lenden

De DAT!school is ook actief in het primair onderwijs en voortgezet onderwijs. Wij bieden verschillende multidisciplinaire en creatieve workshops en cursussen. De DAT!school heeft een professioneel en divers docententeam met expertise in verschillende disciplines.

Aanbod primair onderwijs

Theater groep 3 t/m 8
In deze cursus neemt de theaterdocent je mee in het (aan)leren van de basisvaardigheden van theater maken. Je leert een verhaal te verzinnen, scenes te maken en te spelen voor het publiek.

DAT!koffer groep 1 & 2
Met meespeeltheater worden de allerjongste leerlingen meegenomen in hun eigen fantasie en die van anderen. Verhaaltjes uit de DAT!koffer worden op muzikale of beeldende wijze verteld en kinderen gaan spelenderwijs mee in het verhaal.

Dans en theater groep 1 t/m 8
Deze twee disciplines worden in één cursus behandeld. Op speelse wijze krijgen leerlingen een warming up, spel oefeningen, improvisatie technieken en worden scenes en choreo’s gemaakt waar ieder zijn/haar verhaal kan vertellen vanuit dans en theater.

Verhalenkoffer groep 3 t/m 8
Vanuit diverse verhalen worden verschillende thema’s (angst, scheiding, pesten, grenzen bewaken) op positieve en begrijpelijke wijze behandeld. De disciplines theater, schrijven, muziek en beweging worden hiervoor ingezet. Leerzaam en vooral eigenwijs en leuk!

Musical groep 3 t/m 8
Zingen, dansen en spelen kun je in de cursus musical leren. Er worden liedjes, dansjes en scenes uit grote en kleine musicals gespeeld. Heb je zelf een goed idee over een musical scene? Kom de vloer op en laat je zien en horen.

Kleding maken groep 6 t/m 8
Je leert kleding maken, maar ook creatief ontwerpen van bestaande kledingstukken. Er is lesmateriaal over de kledingindustrie en hoe jij een belangrijke rol hierin kunt spelen. Teken je kostuum en we gaan er samen met de kostuumontwerper mee aan de slag.

DAT!film groep 6 t/m 8
Vind je het leuk om filmpjes te maken en zou je er nog meer over willen leren? Storyboard schrijven, shots maken en film acteren zijn onderdelen van DAT!film. Afsluitend met een kort en krachtig filmpje.

Aanbod voortgezet onderwijs

Voor het voortgezet onderwijs biedt de DAT!school tevens cursussen aan in creatieve vakken zoals theater, film, dans en fashion. In een blok van circa 10 lessen krijgen leerlingen een basiscursus in de betreffende discipline.

Daarnaast bieden wij de cursus ‘Regisseur van je eigen leven’ aan. Dit is een op maat gemaakte cursus voor middelbare scholieren gebaseerd op empowerment, reflectie en positief gedrag, waarin leerlingen werken met rollenspellen en realistische situaties in scènes worden verwerkt. Er wordt hierbij gewerkt met thema’s zoals pesten, angst en eigen grenzen kennen.

Schoolvoorstellingen

De DAT!school programmeert tevens voorstellingen voor kinderen en jongeren onder de noemer DAT!theater. Los van de vrije voorstellingen die in onze agenda staan worden een aantal theatervoorstellingen ook vrijgehouden voor scholen. Het is mogelijk voor scholen om met één of meerdere klassen voorstellingen te komen bezoeken.

Tevens bieden wij educatieve workshops (middels theater/muziek/dans/film) die aansluiten bij de thematiek van de voorstellingen. Wij bespreken graag de mogelijkheden met u.

Voor meer informatie over de voorstellingen en educatieve workshops kunt u contact opnemen met th

Bent u als school op zoek naar theaterlessen, filmlessen of lessen in een andere creatieve discipline? Wij maken graag een passend programma. Neem contact op met Myrna Versteeg, 06 497 50 700, myrna@datschool.nl.

Voor meer informatie over de schoolvoorstellingen en daarbij horende educatieve workshops kunt u mailen naar productieleider Barbara Nollkaemper via barbara@datschool.nl.