The Breakfast Club

Productiegroep MF [maandag fusion] speelt op zondag 23 juni om 14u00 de voorstelling ‘The Breakfast Club’.

Spelers Leerlingen van MF
Artistiek leider Myrna Versteeg Zakelijk leider Renske van Leeuwen Productie coördinator Canick Hermans
Regie Esther Eveline Sloots
Productie-assistent Kseniia Kuznetsova

De locatie
De voorstellingen vinden plaats in de knusse theaterzaal van de Rietwijker. Voor meer informatie over dit theater klik hier.

De Rietwijker
Parlevinker 9
1034 PX Amsterdam

Kaartverkoop
Klik hier om kaarten te bestellen.

Het verhaal
Op een grijze zaterdagochtend klokslag zeven uur, druppelen vijf tieners de school binnen, veroordeeld tot een lange dag strafstudie. Een tumultueus incident tijdens een les economie heeft hun docente, mevrouw Nigel, zodanig van streek gemaakt dat zij ziek thuis is gebleven. In haar plaats nemen drie andere leraren, elk met hun eigen ondoorgrondelijke methoden, de leiding. Terwijl de tieners aanvankelijk met tegenzin beginnen, broeit er al snel iets onder de oppervlakte. Is het de conciërge die meer lijkt te weten dan hij laat blijken, de verrassend smakelijke marmercake die als troost geserveerd wordt of de onverwachte chemie die tussen de leerlingen ontstaat? Wat begint als een dag vol verveling en frustratie, transformeert geleidelijk in een absurde ervaring. Het zijn de ontdekkingen die dag die niemand had kunnen voorzien.